Call to action buttons in een webshop zijn bedoeld om consumenten de door u gewenste handeling te laten verrichten binnen uw Magento Webshop. Belangrijk aan deze buttons is dus dat ze opvallen en de consument duidelijk maken dat ze iets in de Magento Webshop zien wat dat moeite waard is om te lezen. Alhoewel er geen eenduidig antwoord bestaat op de vraag wat de beste call to action button is, zijn er verschillende tips te geven voor zo effectief mogelijke buttons binnen uw Magento Webshop.

1. Testen

Door middel van verschillende testen en het gebruik van verschillende call to action knoppen kan u uitvinden wat het beste bij uw Magento Webshop past. U kunt bijvoorbeeld variëren in ontwerp, kleur, tekst en grootte van de button. Een kleine aanpassing kan al een wereld van verschil opleveren. In het voorbeeld hieronder is dat duidelijk te zien. Door de button 'op' de pagina te leggen in plaats van 'versmolten' in de pagina, zorgde deze button voor 6,3 procent meer omzet voor deze webshop. Ook door de groene kleur valt de button beter op en is duidelijker aanwezig. 

2. Kleur

Zoals bij het vorige voorbeeld al duidelijk was is ook de kleur belangrijk voor een call to action button in een Magento Webshop. Doordat de button zich onderscheidt van de achtergrond, andere iconen of afbeeldingen op de productpagina, levert dit een gebruiksvriendelijke Magento Webshop voor uw klanten op. Belangrijk is dat de kleur duidelijk verschilt van de rest van de kleuren op de pagina en dat hij het liefst fel is. Ook hier is testen belangrijk: Door verschillende kleuren te testen, kunt u zien wat het beste past bij uw Magento Webshop. Hieronder ziet u een voorbeeld van een duidelijke en fel gekleurde button. 

3. Tekst

De tekst in een call to action-button kan gezien worden als het belangrijkste onderdeel van de button. Door middel van tekst weet de klant immers wat er gebeurt wanneer hij op deze knop klikt. De formulering van de tekst moet dan ook geen enkele twijfel geven over wat er gaat gebeuren. Het beste kunt u hiervoor een werkwoord in de button gebruiken die leidt tot actie: kopen of toevoegen zijn twee veelgebruikte werkwoorden. Consumenten zijn gewend aan standaard zinnen als 'voeg toe aan winkelwagen' of 'koop nu', het is verstandig om hier niet teveel van af te wijken.

4. Grootte

De grootte van de button kan een duidelijk signaal afgeven in de Magento Webshop. Door de call to action button als grootste button op de pagina te plaatsen, hoeft de consument niet eindeloos te zoeken. Door de button in verschillende maten te testen, kunt u zien wat het beste bij uw Magento Webshop past. In het voorbeeld hieronder ziet u dat de call to action button voor de download van Firefox prominent op de pagina aanwezig. Er bestaat geen enkele twijfel hoe de consument het bestand kan downloaden. 

5. Plaats op de pagina

Een consument zal een pagina altijd in een vaste richting scannen. Hier wordt al op ingespeeld door de button een felle kleur te geven. Maar ook door de plaats op de pagina van de call to action button, kan het voor de consument makkelijker zijn de button te onderscheiden van de rest van de pagina. Door de button net onder de prijs te plaatsen of aan de rechterkant van het product, maakt u hem voor de consument duidelijker zichtbaar. Daarnaast staan de call to action buttons vaak aan de rechterkant van de pagina, dus is het handig om aan deze standaard te voldoen.

6. Ruimte

Door de call to action button in een rustige omgeving in de Magento Webshop te plaatsen, is het voor de consument makkelijker te onderscheiden. Door een rustige pagina wordt het risico voorkomen dat de knop wordt verdrongen door de rest van de elementen op de pagina. Zelfs de meest heldere call to action zal moeite hebben om zich te onderscheiden op een rommelige pagina. Het voorbeeld hieronder laat dit duidelijk zien. 

7. Meerdere calls to action

Doordat call to action buttons naar verschillende dingen kunnen verwijzen, is het mogelijk dat er verschillende call to action buttons ontstaan op uw pagina. Geen probleem, zo lang u met tekst en kleur een duidelijk onderscheid maakt tussen bijvoorbeeld recensies, video's of andere informatie met betrekking tot het product.

8. Belangrijkste call to action

Het hoeft, zoals hierboven genoemd, absoluut geen probleem te zien wanneer er verschillende calls to action op uw productpagina aanwezig zijn. Het is belangrijk dat de consument op alle buttons in de Magento Webshop geattendeerd wordt, maar dat de belangrijkste zich onderscheidt. Dit zal in veel gevallen de 'koop nu' knop zijn. Door middel van kleur of grootte is het mogelijk deze onderscheidend te maken. Een mooi voorbeeld ziet u hieronder.

9. Creëer urgentie

Alhoewel deze tip niet voor iedere Magento Webshop van toepassing is, kan het handig zijn voor retailers die zich onderscheiden met een bepaalde actie. Heeft u bijvoorbeeld een actie waarbij de consument geen verzendkosten hoeft te betalen? Laat het zien! Ook wanneer u een bestelling de volgende dag al kan leveren indien de bestelling binnen een uur wordt geplaatst, kan dit aantrekkelijk zijn voor een consument om het product snel in huis te halen. Wanneer duidelijk aangegeven, kan dit een krachtige techniek zijn. 

10. Diverse apparaten

Wanneer u apparaten verkoopt, zou u kunnen kijken naar de manier waarop consumenten apparaten gebruiken en uw call to action hierop aanpassen. Hierdoor krijgt de call to action een extra opvallend karakter in uw Magento Webshop. Voorbeeld hiervan een is een iPad-vriendelijke call to action in de vorm van een swipe-knop op uw pagina. Dit leidde bij het volgende voorbeeld tot een stijging van 9,23 procent in registraties voor een offerte.