Wanneer u een Magento Webshop begint, is het belangrijk om aan alles te denken. Niet alleen de producten moeten ingekocht worden, ook moeten de producten bij jou kijken en vanuit de opslag weer naar de consumenten. Het beste kunt u zich tot een logistieke dienstverlener wenden. Zo kunt u uw Magento Webshop bijvoorbeeld koppelen aan PostNL, GLS, DHL of een DPD waarbij de verzendadressen automatisch worden geïmporteerd. Wanneer u zich aan een van deze bedrijven verbindt, is het voor de klant mogelijk door middel van een track&trace code het pakketje tot aan hun deur te volgen. Het is niet duidelijk aan te geven welk postorderbedrijf het beste is. Dit is afhankelijk van het onderdeel van de handeling. Verschillende factoren beïnvloeden zijn bijvoorbeeld de ligging van uw bedrijf waar de pakketten opgehaald moeten worden, verdeling tussen brievenbus- en pakketpost, aangetekende brieven, verzekering, lang waar het naar verzonden moet worden, gemiddeld gewicht per pakket of brief. Ieder postorderbedrijf heeft zo zijn eigen specialiteiten. Zoek dit dus goed uit, voordat u een willekeurige logistieke dienstverlener aan uw Magento Webshop verbindt. Wanneer u een logistieke dienstverlener in de arm neemt, is ook een belangrijk voordeel dat alles automatisch en digitaal geregeld wordt. Zo worden alle adressen bijvoorbeeld gedigitaliseerd. Dit scheelt niet alleen menselijke handeling, maar maakt de kans op een menselijke fout ook kleiner. Een ander belangrijk voordeel zijn de financiën. Doordat u efficiënter werkt, bespaart u geld. Daarnaast zijn sommige postorder bedrijven bereid om tegemoet te komen in hun marges als uw producten beter aangeleverd worden. Het is dus altijd aan te raden om te onderhandelen over de tarieven. Laat u dus voordat u een logistieke dienstverlener koppelt aan uw Magento Webshop goed informeren wat de specialiteiten van het desbetreffende bedrijf zijn. Het is belangrijk dat u een bedrijf kiest dat goed bij uw eigen Magento Webshop past, hoe goed de verhalen van uw collega's ook mogen zijn.