10 tips om de conversie van uw webshop te verhogen

10 tips om de conversie van uw webshop te verhogen

Voor een webshop is het belangrijk zo veel mogelijk rendement te halen uit het bezoek dat u genereert naar uw website. Naast dat u investeert in bezoek op uw webshop moet u ook investeren in de conversie van uw webshop. Hoe zorgt u ervoor dat er meer mensen in uw webshop overgaan tot een bestelling? En hoe zorgt u ervoor dat de bestellingen zo groot mogelijk zijn? Wezz Interactive geeft u alvast 10 tips.

Redeneer in teksten vanuit de klant
Schrijf uw teksten vanuit het standpunt van de klant. Geef aan waarom het product interessant is voor de bezoeker en leg het voordeel uit van het bestellen bij deze webshop. Leg het voordeel voor de klant concrete uit en verval niet te veel in algemene termen.
Plaats geschikte call-to-action buttons
Zorg ervoor dat de webshop erop ingericht is de bezoeker te verleiden tot een aankoop. Plaats bestelbuttons op alle relevante posities en in informatieve teksten voor voldoende rechtvaardiging van de aankoop.
Leidt mensen naar het betaalproces
Leidt mensen zo veel mogelijk naar het afrekenproces. Plaats vooral in de winkelmandje-pagina een duidelijk link naar het betaalproces. Leidt bezoeker hier niet te veel af met andere functies.
Gebruik geen afleidende elementen tijdens het afrekenproces
Wanneer een bezoeker heeft besloten zijn aankoop te doen en af te rekenen is het raadzaam hem niet meer aft e leiden met informatie en aanbiedingen voor andere producten. Laat de bezoeker in dit stadium in alle rust zijn bestelling afronden.
Toon gerelateerde producten op productpagina's
Zorg ervoor dat gerelateerde producten duidelijk zichtbaar zijn op de productpagina's. Zorg er voor dat een bezoeker die een product koopt geattendeerd wordt op eventuele accessoires die bij het product te bestellen zijn.
Maak uw AdWords-campagne product-specifiek
Wanneer u gebruik maakt van AdWords als advertentiemiddel, dient u niet alleen te adverteren op productsoorten, maar ook op specifieke producten. Het adverteren op specifieke producten levert meer gericht verkeer op. Bovendien zijn bezoekers die naar een specifiek product op zoek zijn, eerder geneigd een bestelling te plaatsen.
Houdt de informatie overzichtelijk
Zorg ervoor dat de informatie inzichtelijk blijft voor de bezoeker. Gebruik voldoende witruimtes en leg alleen grafische focus op de zaken die voor de aankoop van wezenlijk belang zijn.
Straal betrouwbaarheid uit naar de bezoeker
Zorg ervoor dat bezoekers vertrouwen hebben in uw webshop. Zorg daarvoor voor uitgebreide informatie over uw bedrijf, inclusief een fysiek adres en contactgegevens. Sluit u ook aan bij brancheorganisaties en thuiswinkelorganisaties die de betrouwbaarheid die u biedt uitstralen. Onderzoek toont aan dat bezoekers die de bedrijfspagina hebben bezocht vaker een bestelling plaatsen.
Biedt garanties over de levering en producten
Zorg ervoor dat er voor de bezoekers van uw website zo min mogelijk risico verbonden is aan het bestellen op de website. Geef bijvoorbeeld garanties en geef aan dat het product teruggenomen wordt wanneer de klant ontevreden is. Op deze manier gaan bezoekers sneller over tot een aankoop en wordt de conversie op de website verhoogt.
Biedt overzichtelijke zoekresultaten
Verdeel de zoekresultaten van uw zoekfunctie helder over het soort resultaten. Zorg dat gevonden resultaten in informatieve teksten, categorieën of specifieke producten niet door elkaar worden weergegeven, maar los worden gegroepeerd in de resultaten. Een goede gebruiksvriendelijkheid zorgt ervoor dat bezoeker vaker terugkeren in uw webshop.
Heeft u vragen of opmerkingen naar aanleiding van dit artikel? Neem gerust contact op met Wezz Interactive.

Redeneer in teksten vanuit de klant

Schrijf uw teksten vanuit het standpunt van de klant. Geef aan waarom het product interessant is voor de bezoeker en leg het voordeel uit van het bestellen bij deze webshop. Leg het voordeel voor de klant concrete uit en verval niet te veel in algemene termen.

Plaats geschikte call-to-action buttons

Zorg ervoor dat het ontwerpvan de webshop erop ingericht is de bezoeker te verleiden tot een aankoop. Plaats bestelbuttons op alle relevante posities en in informatieve teksten voor voldoende rechtvaardiging van de aankoop.

Leidt mensen naar het betaalproces

Leidt mensen zo veel mogelijk naar het afrekenproces. Plaats vooral in de winkelmandje-pagina een duidelijk link naar het betaalproces. Leidt bezoeker hier niet te veel af met andere functies.

Gebruik geen afleidende elementen tijdens het afrekenproces

Wanneer een bezoeker heeft besloten zijn aankoop te doen en af te rekenen is het raadzaam hem niet meer aft e leiden met informatie en aanbiedingen voor andere producten. Laat de bezoeker in dit stadium in alle rust zijn bestelling afronden.

Toon gerelateerde producten op productpagina's

Zorg ervoor dat gerelateerde producten duidelijk zichtbaar zijn op de productpagina's. Zorg er voor dat een bezoeker die een product koopt geattendeerd wordt op eventuele accessoires die bij het product te bestellen zijn.

Maak uw AdWords-campagne product-specifiek

Wanneer u gebruik maakt van AdWordsals advertentiemiddel, dient u niet alleen te adverteren op productsoorten, maar ook op specifieke producten. Het adverteren op specifieke producten levert meer gericht verkeer op. Bovendien zijn bezoekers die naar een specifiek product op zoek zijn, eerder geneigd een bestelling te plaatsen.

Houdt de informatie overzichtelijk

Zorg ervoor dat de informatie inzichtelijk blijft voor de bezoeker. Gebruik voldoende witruimtes en leg alleen grafische focus op de zaken die voor de aankoop van wezenlijk belang zijn.

Straal betrouwbaarheid uit naar de bezoeker

Zorg ervoor dat bezoekers vertrouwen hebben in uw webshop. Zorg daarvoor voor uitgebreide informatie over uw bedrijf, inclusief een fysiek adres en contactgegevens. Sluit u ook aan bij brancheorganisaties en thuiswinkelorganisatiesdie de betrouwbaarheid die u biedt uitstralen. Onderzoek toont aan dat bezoekers die de bedrijfspagina hebben bezocht vaker een bestelling plaatsen.

Bied garanties over de levering en producten

Zorg ervoor dat er voor de bezoekers van uw website zo min mogelijk risico verbonden is aan het bestellen op de website. Geef bijvoorbeeld garanties en geef aan dat het product teruggenomen wordt wanneer de klant ontevreden is. Op deze manier gaan bezoekers sneller over tot een aankoop en wordt de conversie op de website verhoogt.

Bied overzichtelijke zoekresultaten

Verdeel de zoekresultaten van uw zoekfunctie helder over het soort resultaten. Zorg dat gevonden resultaten in informatieve teksten, categorieën of specifieke producten niet door elkaar worden weergegeven, maar los worden gegroepeerd in de resultaten. Een goede gebruiksvriendelijkheid zorgt ervoor dat bezoeker vaker terugkeren in uw webshop. Heeft u vragen of opmerkingen naar aanleiding van dit artikel? Neem gerust contact op met Wezz Interactive.