De binding van klanten aan uw Magento Webshop

De binding van klanten aan uw Magento Webshop

Wanneer u eenmaal een product uit uw Magento Webshophebt verkocht, is dat natuurlijk mooi! U heeft een consument (als het goed is) blij gemaakt met uw product en hoopt dat de klant zo tevreden is dat hij nog eens terug komt. Maar dit gaat natuurlijk niet vanzelf. Veel van de producten die in Magento Webshops worden verkocht zijn aan trends onderhevig, waardoor klanten snel weer op zoek gaan naar iets nieuws. Klantbinding is erg belangrijk voor uw Magento Webshop. Niet alleen levert het u meer inkomsten op, ook is het goed voor de mond-tot-mond reclame. En gratis reclame is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Maar hoe kunt u nou het beste klanten aan uw Magento Webshop binden?

Social Media

Uiteraard speelt social media een grote rol bij het proces van klantbinding. Doordat tegenwoordig bijna iedereen actief is op sociale media als Facebook, Twitter en Hyves is het makkelijk om via deze media een publiek te bereiken. Een publiek dat u door middel van deze media wellicht om kunt zetten in consumenten. Mensen praten met elkaar op sociale media en delen graag de hele dag wat ze aan het doen zijn. Door middel een like-button in uw Magento Webshopis het mogelijk dat consumenten gaan delen dat ze iets in uw Magento Webshop hebben gekocht. Gratis reclame dus! Ook is sociale media erg handig om in contact te komen met de consument. Wanneer er een compliment of klacht op uw productpagina op Facebook verschijnt, is het toegankelijker voor u om er op te reageren. Klanten voelen zich op deze manier serieus genomen en betrokken bij uw bedrijf.

Bedanken

Manieren zijn niet alleen in het fysieke leven belangrijk, ook in de virtuele wereld wordt hoffelijkheid zeer op prijs gesteld. Bedankt uw klant uitgebreid voor de aankopen die hij heeft gedaan in uw Magento Webshop. Wanneer de klant op de laatste pagina komt, is het netjes om hem te bedanken. Ook wanneer er een bevestiging verstuurd wordt over de bestelde producten, is het voor een klant fijn wanneer hij bedankt wordt. Het lijkt logisch, maar wanneer dit er niet staat valt het de klant ineens op.

Makkelijk

Zorg er tenslotte voor dat uw Magento Webshop makkelijk te bereiken is en bovendien makkelijk in gebruik. Dit kan op meerdere manieren, bijvoorbeeld door klanten die al meerdere malen iets in uw Magento Webshop hebben gekocht of die zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief kortingscodes te sturen of andere extra service te bieden. Al helpt het zo simpel mogelijk houden van uw Magento Webshop natuurlijk ook om de klant zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn bij zijn zoektocht naar uw producten.